4e verblijf: Maquengue lodge

16 augustus 2019 - Boca Tapada, Costa Rica

Na een rit van 4 uur zijn we in het noorden van Costa Rica aangekomen, in Boca Tapada. Dit dorpje ligt midden in het oerwoud. Om bij het kleinschalige park te komen moesten we met een bootje een brede rivier oversteken. Het park is geweldig, mooie lodges in een fantastische natuur. Het ontbijt, de lunch en diner is beide 2 dagen inclusief. We dachten aan een buffet, maar daar doen ze hier niet aan. We mochten van een uitgebreide menukaart kiezen. Het diner was tot nu toe het beste wat we hebben gegeten. We hadden verse tomaten- en groentesoep, kip-biefstuk en wraps met aardappelpuree en gebakken aardappelen, als toetje een brownie en fruit met ijs. We hebben vanavond 1,5 uur meegedaan aan een avondwandeling. Omdat het hier rond 18:00 uur donker is, kon dit al om 20:00 uur. Het meest indrukwekkende waren de kaaimannen. Deze zijn met een zaklamp goed zichtbaar, de ogen lichten namelijk op. Morgen blijven we op het park, er liggen kayaks klaar voor gebruik. In de middag doen we mee aan een georganiseerde wandeling het oerwoud in.
Leuk om via deze manier jullie op de hoogte te houden. De reacties kijken wij weer met plezier naar. Dat is het 1e wat wij doen als we wakker worden. Groeten van ons uit de Maquenque eco lodge.
PS: deze lodge heeft een mooi promotie filmpje op you tube!

1. Een paar enthousiaste thuisblijvers uit de Schuilenburg:
    16 augustus 2019
    Jullie zitten best wat uurtjes in de huurauto. Wat ik me afvroeg jullie moesten een rivier oversteken om bij jullie lodge te komen. Dan moesten jullie daar je auto achterlaten ? Of was het een pontje? En je bagage dan? Midden in het oerwoud hoor je dan s’nachts ook geluiden van de dieren daar?Wat een prachtige natuur en helemaal weg van die jachtige Westerse wereld.Bij zo’n wandeling door het oerwoud zou ik goed in de buurt van de gids blijven want ik denk dat je makkelijk kunt verdwalen. Lekker eten en genieten. We zijn benieuwd hoe dit nieuwe avontuur gaat aflopen. Tot de volgende vlog. Trouwens alle ploegen zijn door in Europa.Groetjes B&A.
  2. Monique de Bie:
    16 augustus 2019
    Het is iedere ochtend leuk wakker worden met een verslag van jullie avonturen. Bijkletsen na de vakantie is helemaal niet nodig!!! 🤣
  3. Jolanda:
    16 augustus 2019
    Oehh, gaaf al die natuur en wildlife! Wat een weelde! Daar kun je toch geen genoeg van krijgen! Hier thuis hebben we gelukkig ook veel moois hoor, maar Costa Rica is toch wel echt de bom op dat gebied!! Toch?!! Nou reizigers, ik zou zeggen: geniet van de mooie avontuurlijke wandelingen, de wildlife en het heerlijke eten daar!