8e verblijf: Dominical

25 augustus 2019 - Dominical, Costa Rica

We zijn vanmorgen rond 9:00 uur vertrokken vanuit Monteverde. De hond van de eigenaar hebben we achter gelaten. De hond was snel aan ons gehecht en Sven heeft zich er prima mee vermaakt. De canopy tour hebben we inderdaad met zijn vieren gedaan. Iedereen moest alleen, op 2 lange stukken na. Hier ging ik (Frank) met Sven en Monique met Roy. De verhalen worden allemaal door mij geschreven. Monique maakt de foto’s. Zo heeft iedereen zijn taak! Jullie vragen beantwoorden is leuk, dat geeft voor mij weer voeding voor een nieuw dagverslag.
De rit van vandaag bleek iets langer dan gisteren geschreven, 225 km en 4 uur. De laatste 50 km waren extra mooi, hele stukken was de grote oceaan te zien. Om 14:00 uur waren we op onze laatste bestemming van de vakantie, Dominical en park Villas Rio Mar. Dit is ook direct het mooiste park van de vakantie. Er zijn 2 zwembaden, er is een tennisbaan (gaan we geen gebruik van maken!), minigolf en restaurant met op dit moment live muziek. Nadat we vanmiddag een frisse duik hebben genomen in het zwembad zijn we naar Dominical gelopen. Dit dorpje ligt op 1 km van de park en direct aan zee. We hebben ons een uurtje vermaakt op het strand en in de zee. De golven zijn flink. Dominical staat bekent om zijn goede condities voor surfers. Omdat het hier rond 18:00 uur donker begint te worden, zijn we na een uurtje weer teruggelopen naar het park. We waren heen ook te voet gegaan.
Het park is overigens autovrij. De lodges liggen verspreid over het terrein in een park/grote tuin. Het wemelt hier van de leguanen, van klein tot groot. Je moet er bijna overeen stappen, ze liggen midden op het pad. Vanavond hebben we de dag afgesloten met Aziatisch eten, noodles.
Morgen worden we om 8:00 uur verwacht in Uvita, een dorpje 20 km hier verderop. We gaan met een boot de zee op, dolfijnen en walvissen spotten. Nu dus snel naar bed!

1. Een paar enthousiaste thuisblijvers uit de Schuilenburg:
    25 augustus 2019
    Beste avonturiers in dat verre Costa Rica.Weer vier uur in de auto dan is het bij aankomst natuurlijk heerlijk om het klamme zweet even af te spoelen bij een van de mooie baaien die het land rijk is. Als ik kijk naar de afgelegde kilometers in Costa Rica dan zijn jullie de 700 km gepasseerd tot nu toe. Ik reken even 50 km gemiddeld dan zou dat betekenen dat jullie al ruim 14 uur in die huurauto hebben gezeten.Waar jullie nu zijn lijkt het een park te zijn met veel faciliteiten en met livemuziek.Aan de beschrijving te merken ook het meest toeristisch. Het leuke vind ik dat jullie niet kiezen voor hamburgers maar voor Aziatisch voedsel. Jullie laten je onderdompelen in de cultuur van het land liever eten in een tentje waar ook de plaatselijke bevolking komt eten. Al was het gisteren helemaal uniek dat je met de eigenaar van de lodge aan tafel kon zitten en dat je zelfs hun hond erbij kreeg superleuk toch. Die taakverdeling werkt uitstekend. De foto’s van Monique gecombineerd met de leuke verhaaltjes van Frank geven een uitstekend beeld van hoe jullie deze mooie en avontuurlijke reis beleven. En nu met de boot op weg naar de dolfijnen. Ik zou zeggen geniet met volle teugen want volgende week gaan jullie met volle tas aan indrukken en herinneringen weer huiswaarts en komt alles weer in zijn gewone ritme in Maassluis. De zon komt inmiddels op hier en strooit zijn oranje gloed over het ontwakende Ooltgentplaatse landschap. Hier gaat alles goed tante Annemiek logeert hier een paar nachtjes en gisteren zijn oom Peter en tante Joke op bezoek geweest. Uniek alle Rietmeijer kinderen bij elkaar. Vandaag komt Alex.Een warme groet van ons B&A