4e verblijf: Maquengue lodge dag 2

17 augustus 2019 - Boca Tapada, Costa Rica

We hebben uitgebreid de tijd genomen om het park en omliggende oerwoud te verkennen. Eerst zijn we zelfstandig met een kayak op pad gegaan. Vervolgens hebben we een wandeling gemaakt langs de oevers van het meer. Tenslotte hadden we nog een georganiseerde wandeling met een gids. Na deze activiteiten zijn we bij het zwembad beland. We hebben vele dieren gezien en op de foto kunnen vastleggen: kaaiman, toekan, leguaan, brulaap, diverse vogels, schilpad en neusbeer. Het weer is prima, geen directe zon, wel warm, een graadje of 26-27. Daarom wel een beetje aan de klamme kant. We verbazen ons nog steeds over het eten, allemaal a la card en inclusief. Alhoewel inclusief, dit hebben we voor de reis al betaald, maar voelt wel lekker als je mag uitkiezen van de kaart. Morgen vertrekken we naar La Fortuna. Daar blijven we 3 nachten aan de voet van de actieve vulkaan de Arenal. Daar hebben we weer een lodge op een park met zwembad. De groeten van ons.
PS: in de reislogger kan je op de kaart zien hoe we gereisd hebben. Geeft een mooi beeld hoe we door Costa Rica toeren.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Een paar enthousiaste thuisblijvers uit de Schuilenburg:
    17 augustus 2019
    Het blijft fascinerend hoe jullie al die dieren zo dichtbij kunnen fotograferen. Jullie reis zorgt ervoor dat je midden in de natuur ondergedompeld wordt met op elke locatie weer nieuwe tropische verrassingen. En dan te weten dat jullie avonturenreis pas net goed is begonnen. Het vulkanisch gebied zal ook weer mooie plaatjes gaan opleveren. Op internet hebben wij de Lodge goed kunnen bekijken ook van binnen. Blijf genieten en ons informeren dan zijn wij er ook een beetje bij. Gr.van B&A
  2. Marco:
    17 augustus 2019
    Jullie ondernemen aardig wat activiteiten, gaaf. Je wilt natuurlijk wel een hoop zien. Kayakken icm kaaimannen? Was dat niet een beetje spannend?
  3. Corrie en Wim de Bie.:
    17 augustus 2019
    Het is iedere morgen fijn om jullie verslag te lezen , en foto’s te bekijken. Super zo ver weg en toch zo dichtbij. Hier alles prima.Prettige reis naar de volgende bestemming.Groeten C&W.