5e verblijf: La Fortuna

18 augustus 2019 - La Fortuna, Costa Rica

We hebben het eiland in Boca Tapada vanmorgen verlaten. De boot, waar alleen wij en de koffers op konden, lag om 9:30 uur op ons te wachten. De auto stond netjes aan de overkant. We hadden een korte rit van 1,5 uur. Met een korte tussenstop om voor Sven een voetbal te en slippers te kopen, waren we om 12:00 uur in La Fortuna, logde La Predera de Arenal. We hebben weer een fantastische lodge met direct uitzicht vanaf onze veranda op de vulkaan de Arenal. Hij was goed zichtbaar. We hebben de middag gebruikt om te zwemmen in het zwembad. De zon schijnt en het was 30+ graden. La Fortuna is toeristisch, maar omdat we 2 km buiten het centrum zitten, merken we daar niet veel van. Niet ver van onze lodge zat een leuke pizzatent. Daar hebben we vanavond gegeten. Komende twee volle dagen blijven we in La Fortuna. We gaan zeker een wandeling maken in de buurt van de vulkaan. We bepalen dit per dag, ook afhankelijk van het weer. Groeten weer van ons!

1. Een paar enthousiaste thuisblijvers uit de Schuilenburg:
    18 augustus 2019
    Sven had zeker honger naar de bal ,dus die moest er natuurlijk komen. Het uitzicht op de vulkaan is adembenemend. En bij deze hoge temperaturen is het heerlijk dat bij deze Lodge een lekker zwembad is. Ik las dat er bij jullie in La Fortuna mooie watervallen zijn en warmwaterbronnen ,dus zat te doen alles natuurlijk naar gelang jullie energie bij deze hitte. Want een lekkere luierdag bij het zwembad is ook vakantie, ook al begrijp ik dat jullie op deze verre reis zoveel mogelijk willen zien.Al zijn in dit gebied even wat minder exotische dieren dan is het fijn dat jullie altijd twee brulapen in de buurt hebben zodat die pizzahut bij jullie om de hoek dezer dagen nog wel een paar keer bezocht gaat worden.Hier gaat alles prima ,en krijgen we veel bezoek van familie en kennissen deze week in Ooltgensplaat. Bedankt weer voor het doorsturen en probeert op tijd weg te komen als de vulkaan gaat werken. Haaaaa. Gr.B&A