9e verblijf: Alajuela (laatste!)

28 augustus 2019 - Alajuela, Costa Rica

De reis zit er nagenoeg op. We zitten inmiddels in een mooi landhuis met zwembad, op 3 km van de luchthaven. Vandaag hebben we als afsluiter nog een uurtje gezwommen in de zee naast park Manuel Antonio. Het park zijn we niet ingegaan. We vonden het niet verantwoord om alle spullen in de auto te laten liggen, ook hadden de jongens niet heel veel zin meer in een wandeling.
De huurauto hebben we zojuist laten ophalen. De planning was dat we deze morgen zelf zouden inleveren, maar het inleverpunt was verder dan de luchthaven. Niet heel praktisch dus. En morgen mogen we dan nog gebruik maken van de faciliteiten van het landhuis. Dat scheelt ons morgen 2 uur langer hangen op de luchthaven. We worden om 15:30 uur met een taxi opgehaald. We vliegen om 19:00 uur (woensdag). Dit is Nederlandse tijd 03:00 uur (donderdag). We proberen in het vliegtuig zo snel mogelijk te gaan slapen. We moeten immers een tijdverschil goedmaken van 8 uur. We vliegen van San Jose naar Parijs. Hier stappen we over en komen rond 18:00 uur aan op Schiphol.
We kijken terug op een bijzondere en mooie vakantie.

1. Jolanda:
    28 augustus 2019
    Jammer dat het er bijna opzit. Maar de ervaringen zitten voor altijd in jullie tas!!
    Leuk dat wij een klein beetje met jullie mee op reis mochten door alle verhalen.
    Wel thuis en geniet nog even van de laatste Costa zonnestralen!
  2. Een paar enthousiaste thuisblijvers uit de Schuilenburg:
    28 augustus 2019
    Als ik het zo lees is het allemaal goed geregeld.De huurauto wordt opgehaald en de taxi komt voorrijden. Een landhuis vlakbij de luchthaven.Jullie doen niet voor minder. Maar aan alles komt een eind ,ook aan deze mooie reis. Wij hier thuis gaan ons op teletext concentreren op vlucht KL2016 Als dat toestel veilig geland is op Schiphol dan zit jullie project Costa Rica erop. Rest ons jullie te bedanken voor de leuke informatie die via jullie vlog iedere morgen bij ons binnenkwam. Jullie hebben samen met het gezin veel gedaan,leuke excursies mooie en interessante dieren gespot en de vriendelijke Costericaanse bevolking leren kennen.Een reis waar jullie lang naar uit gekeken hebben nadert zijn voltooiing. WIj wensen jullie tot slot een goede vlucht en behouden thuiskomst. Als jullie in Maassluis de vele foto’s ,video’s en reisverslagen lezen dan kunnen jullie maar tot een conclusie komen. We hebben er alles uitgehaald. Nogmaals dank dat jullie dat elke ochtend middels deze vlogs wilden delen.We moeten afkicken want het was heel leuk, we haan het missen. Tot ziens in Holland.Gr.B&A
  3. Jolanda:
    28 augustus 2019
    Jullie hebben een mooie en bijzondere reis gehad, om voor altijd met het hele gezin op terug te kunnen kijken! Bedankt de leuke verhaaltjes steeds, het was leuk om elke dag even met jullie mee te leven in het prachtig, vriendelijke en fotogenieke Costa Rica ! Goeie reis terug en tot snel in Nederland!
  4. Corrie en Wim de Bie.:
    28 augustus 2019
    Goede morgen allemaal. Wat een goed verzorgde reis is dat geweest, nu ook nog een taxie heel bijzonder. Maar ook de voorbereiding was goed verzorgd. Jullie kunnen terug kijken op een mooie vakantie. Goede reis. Gr. C & W.
  5. Marco:
    28 augustus 2019
    Een hele goede reis gewenst en geniet nog even van de laatste momenten. We zien elkaar snel.