8e verblijf: Dominical dag 2

26 augustus 2019 - Dominical, Costa Rica

Het avondeten hebben we achter onze kiezen. We zijn naar het strand gereden en hebben daar bij een restaurant/soda gegeten. De zee was niet te zien (te donker) maar wel te horen. Op deze manier eten deed ons weer denken aan ons 2e verblijf in Cahuita. Lekker relaxed en rustig. Eten in het resort is ook mogelijk, maar ons spreekt zo'n soda in het dorp meer aan. Toeristisch is het overigens niet. Ook in het resort is het rustig.
Vanmorgen moesten we vroeg ons bed uit, 6:30 uur. Om 8:00 uur werden we verwacht bij Dolfins Tour. De tour was perfect georganiseerd. We gingen met circa 20 anderen op een boot met goede zitplaatsen. We zaten bewust achterin. Van horen zeggen heb je dan het minst last van zeeziek. Dat klopte ook. We hebben op drie verschillende plekken voor de kust een walvis gezien met een jonge. De walvissen komen in deze tijd van het jaar in de warme wateren van Costa Rica baren. Hierna zoeken ze weer de koude wateren op, waar meer voedsel te vinden is. Dolfijnen hebben we niet kunnen spotten, wel enkele grote zeeschildpadden. De tocht duurde uiteindelijk 3 uur. Fotograferen valt overigens niet mee. De walvissen komen maar kort aan het oppervlak om lucht te happen. Ook de boot schommelt, waardoor je camera stilhouden bijna niet lukt.
Aan het einde van de middag kwam de regen met bakken, en dan echt met bakken, uit de hemel. We zijn op dat moment het warme zwembad in gedoken. Een bijzondere ervaring moet ik zeggen.
Morgen zijn we nog een volle dag in Dominical. We hebben nog geen plannen, in ieder geval uitslapen.
De teller van de auto staat op 1.400 km. Gemiddeld hebben we tussen de verblijven 150-175 km per keer moeten afleggen. Met 7x verkassen en enkele km-ers tijdens de verblijven (naar excursies toe) kom je op 1.400 km uit. Met de 50 km gemiddeld per uur hebben we grofweg een volle dag in de auto gezeten.
Veel plezier in Nederland met het mooie weer daar.

1. Een paar enthousiaste thuisblijvers uit de Schuilenburg:
    26 augustus 2019
    Bedankt wederom voor je uitgebreide verhaal over het spotten van de walvissen. Het zwemmen bij felle regenval en bij tropische temperaturen dat is een ervaring die zelfs Dolfijn in Maassluis nog niet op zijn programma heeft staan. Het is trouwens een fantastisch mooi zwembad met die palmen erbij. En nu een keertje lekker uitslapen dat zal Roy ook wel aangenaam vinden. En heel langzaam gaan jullie je natuurlijk voorbereiden op de terugreis. Ik denk dat als jullie dadelijk in het vliegtuig zitten en in je gedachten al de indrukken van Costa Rica laten passeren jullie tot de conclusie komen dat jullie een bijzondere reis hebben ervaren. De mooie natuur de talrijke dieren de vriendelijke bevolking. Alles vormde een fantastische mix om een vakantie zoals jullie die beleefd hebben onvergetelijk te maken.Het verhaaltje van Frank elke dag gelardeerd met de leuke foto!s en video’s hebben die heerlijke ontdekkingstocht van drie weken in dit mooie land ook op ons overgebracht. Geniet er nog even van deze dagen. Hier gaat alles goed. ALex, Jolanda en Meike waren gisteren hier omdat Nova een dag naar haar scoutingkamp ging in Bergen op Zoom. Vandaag tikt ruim 30 graden aan dus volop nazomer in Holland. Groetjes B&A
  2. Monique de Bie:
    26 augustus 2019
    Geniet van jullie laatste dag in Costa Rica! Wij gaan weer werken... ;-)