Dag van vertrek en thuiskomst

30 augustus 2019 - Maassluis, Nederland

Om ons reisverhaal compleet te maken hierbij nog een allerlaatste bericht. De dag van vertrek hebben we na het inpakken de ochtend nog even heerlijk doorgebracht bij het zwembad van ons hotel. In de middag zijn we naar het centrum gewandeld van het plaatsje Alajuela, waar een bezoek aan MacDonald’s niet mocht ontbreken 😊 Om 15.30 uur werden we keurig opgehaald door een taxi die ons naar het vliegveld in San Jose bracht. Het inchecken en passeren van de douane ging heel gestroomlijnd. Om 19.00 uur vertrok ons vliegtuig. In tegenstelling tot de heenweg hadden we nu een nachtvlucht. Nadat we een maaltijd hadden gehad, gingen al snel de lichten uit en was het de bedoeling dat je ging slapen. Nou ja, slapen…….. 😊 Het waren de zogeheten ‘haze’ slaapjes, maar het viel nog niet eens tegen hoe we onze rust hebben kunnen pakken. Na een voorspoedige vlucht van circa 10 uur waren we in Parijs, waar we moesten overstappen. Ivm een technische storing aan het bagagesysteem duurde het even voordat we konden opstijgen (2 uur vertraging), maar uiteindelijk maakte de vlucht alles weer goed! Het was onbewolkt, waardoor we vanuit het vliegtuig een prachtig uitzicht hadden en o.a. Maassluis en het Westland konden zien liggen. De bagage hadden we heel snel en ook de transfer naar onze auto verliep vlot. De auto heeft 3 weken op een parkeerplaats ‘lang parkeren’ gestaan bij Schiphol en stond keurig op ons te wachten. Al met al stapte we om 21.30 uur weer over de drempel bij de Pelmolen en waren we rijp voor ons bed.

Terugkijkend, kunnen we zeggen dat we een heerlijke, super gevarieerde vakantie hebben gehad. We hebben veel leuke dingen gedaan en alles zat mee. De lodges waren stuk voor stuk leuk, perfecte (huur)auto en prima weer (gemiddeld 30 graden). Complimenten voor onze reisorganisator Riksja die alle lodges en excursies vooraf goed geregeld heeft en bestuurder Frank die ons naar alle mooie plekjes heeft gereden.

Costa Rica is een land vol prachtige natuur en rijk aan dieren. De bevolking is erg vriendelijk en je voelt je geen moment onveilig. Het land is niet al te groot, waardoor de afstanden goed zijn aan te rijden. Het ene moment zit je in de jungle, dan aan de kust met azuur blauwe zee en dan weer in de bergen. Die afwisseling maakte deze reis extra bijzonder!

Er is nu definitief een eind gekomen aan deze mooie reis, maar de herinneringen blijven en die pakt niemand ons meer af!!!!

1. Een paar enthousiaste thuisblijvers uit de Schuilenburg:
    30 augustus 2019
    Ook wij hebben van jullie avontuurlijke reis enorm genoten middels de dagelijkse briefings hielden jullie ons prima van alles op de hoogte en zijn momenteel met tante Ria in Ooltgensplaat. Heel gezellig ,en lekker weer morgen komen mijn broers met hun echtgenotes op visite en gaan we heerlijk eten. Jullie reis is prima geslaagd en de mooie herinneringen zitten in de tas. Nu weer in het gewone dagelijkse ritme komen maar dat zal ook wel weer lukken. Groetjes en bedankt nogmaals voor de leuke vlogs. Tot ziens👍😀
  2. Monique de Bie:
    30 augustus 2019
    Fijn nog een berichtje om af te kicken van mijn dagelijkse verhaaltjes aan het ontbijt van jullie! Ik vond het erg leuk om jullie avonturen op deze manier te volgen. Tot snel!