3e verblijf: Turrialba dag 1 en 2

14 augustus 2019 - Turrialba, Costa Rica

De reisdag van gisteren verliep prima. Een rit van Cahuita naar Turrialba over een afstand van 160km en ruim 3 uur. Onderweg zijn we niet gestopt vanwege de regen. We waren daarom vroeg op de nieuwe bestemming, de Guayabo lodge. We hebben een mooie kamer met uitzicht op de vulkaan. Om de lodge ligt een grote tuin met veel bloemen en planten. Gisteravond zat er een tarantula op het terras. Een toerist had een spin gezien, dan verwacht je niet deze! Eten doen we in de dorpjes en niet in de lodges. In het dorp krijg je veel meer mee van de leefgewoontes van de lokale bevolking.
Vandaag (woensdag de 14e) kwam het met bakken uit de hemel. Er stond een fietstocht en wandeling gepland over een campus en botanische tuin (naam Catie). Dit is een wereldwijd bekende campus voor onderzoek en opleiding.  We hebben het weer getrotseerd. De ponchos kwamen goed van pas. Daarna hebben we in de behoorlijk grote stad Turrialba gelunched. We zijn nu weer terug in de lodge en gaan straks een wandeling maken naar de rivier. Vanavond eten we een keer in de lodge, aangezien de soda's in het dorp hier 's avonds gesloten zijn.
Morgen rijden we richting het oerwoud Boca Tapada, in het noorden van Costa Rica. Dit is een rit van 200km, zo'n 4 uur rijden. Verder vermaakt iedereen zich prima. Een potje hartejagen staat vanavond op het programma.

1. Jolanda:
    15 augustus 2019
    Leuk verslag weer! We volgen jullie elke dag met jullie avonturen. Veel plezier in Boca Tapada!
  2. Een paar enthousiaste thuisblijvers uit de Schuilenburg:
    15 augustus 2019
    Wat de regen betreft doen jullie niet onder voor ons kikkerlandje ,want hier staat de kraan ook regelmatig open ,en is de echte zomertemperatuur uit het zicht verdwenen. Jullie laten je programma niet door die regen verstoren en snuiven alle cultuur op van het land. Door je zoveel mogelijk tussen de bevolking te begeven krijg je er het meeste van mee. De natuur is weelderig ook in dit berggebied zien wij op jullie foto’s.En als afsluiting van de dag een kaartje leggen is gezellig zolang het maar geen pesten wordt. Haaa. Nu luitjes fijn dat er weer internet is ,want wij hunkeren elke ochtend vroeg naar jullie belevenissen van de dag. Gr.van B&A uit een regenachtig Ooltgensplaat.
  3. Corrie en Wim de Bie.:
    15 augustus 2019
    Het waren mooie foto,s en filmpjes die bloem was goed herkenbaar. Mooi in het wild dan zien jullie de Hobby van je vader. Wat een mooie Lodge om in te overnachten Heel veel plezier . We kijken uit naar het volgende verslag. Groeten Van C & W .