2e verblijf: Cahuita

11 augustus 2019 - Cahuita, Costa Rica

Vandaag hebben we een lange reis afgelegd van Tortuguero naar Cahuita. Om 14:00 uur hebben we de Susuki Grand Vitare in ontvangst genomen. Om van Tortuguero weer terug te keren naar het "vaste land" nam 3 uur in beslag. Vandaar dus pas de auto om 14:00 uur. De auto rijd prima. De wegen zijn simpel en eenvoudig te berijden. Je moet wel geduld hebben. 140 km afleggen duurde ook 3 uur. We kwamen, nadat we onderweg geld hebben kunnen pinnen en een stop hebben gemaakt aan de Caribische kust, om 18:00 uur aan in Cahuita, de atlantida lodge. Roy heeft een eigen lodge, vind hij helemaal geweldig natuurlijk. Sven ligt bij ons. We hebben in een reggae bar gegeten. De sfeer is hier reggae! Morgen gaan we naar het naastliggende natuurpark voor een wandeling met aansluitend snorkelen.

1. Een paar enthousiaste thuisblijvers uit de Schuilenburg:
    11 augustus 2019
    Inderdaad best een hele rit om weer bij het vaste land te komen. En had je WiFi in jullie huurauto en ging jullie bagage er makkelijk in? Het snorkelen lijkt ons fantastisch.De natuur en dieren onder water zullen bijzonder zijn.Lekker om een dagje daarvan te genieten en rustig aan te doen.
    Hier in Holland is zaterdag een zomerstorm geweest,waarbij een gedeelte van de tribunes van het AZ stadion is verwoest gelukkig geen gewonden. Veel sport en Ajax won met 5-0 van Emmen. Blijf niet te lang onder water op tijd naar zuurstof happen hoor. Groetjes en fijne voortzetting van jullie vakantie. Gr. B&A
  2. Een paar enthousiaste thuisblijvers uit de Schuilenburg:
    11 augustus 2019
    Zojuist op internet gekeken wat een ruige huurauto hebben jullie ter beschikking.
  3. Corrie en Wim de Bie.:
    11 augustus 2019
    Leuk de reisverhalen te lezen en foto’s te bekijken.nog veel plezier.
  4. Marco:
    11 augustus 2019
    Dat ziet er allemaal niet verkeerd uit. Jullie maken mooie herinneringen daar. Lang leve internet, dus heb even gekeken naar die reggaebar. Ziet erg gaaf uit. Zeer relaxed. Xander vroeg zich nog af hoever we momenteel bij elkaar vandaan zitten.... en dat is 9200 km (hemelsbreed) en ik denk dat er een temperatuurverschil is van ca. 20 graden. Bij ons is het gemiddeld 15 graden, dus lange broeken en jassen aan. Veel plezier de komende dagen in Costa Rica.
  5. Marco:
    11 augustus 2019
    Als je op de achtergrond van de foto kijkt zie ik overigens een ruige zee. Dat nodigt niet echt uit om te zwemmen, denk ik?
  6. Frank de Bie:
    12 augustus 2019
    De zee is wisselend ruig, soms zijn er inderdaad ruige stukken en dan weer niet. Snorkelen vandaag ging bij een rustige zee, iets verder uit de kust.
    Overigens wel vreemd om 's ochtends wakker te worden en zien dat de eredivisie al speelt. Jullie lopen 8 uur voor op ons. Dat geldt ook voor het laatste nieuws.