1e verblijf: Tortuguero dag 2

10 augustus 2019 - Colorado, Costa Rica

Vandaag zijn we drie keer met de boot op pad geweest, het enige vervoermiddel om van het resort vandaan te komen. De 1e keer zijn we naar het oerwoud geweest met een gist. Deze wist veel te vertellen over flora en fauna. Na de lunch stond een bezoek aan het dorpje Tortuguero op het programma. Dit dorp leeft van de toeristen en onderhouden van de zeeschildpad populatie. Na het avondeten, het was inmiddels donker, zijn we naar het strand van Tortuguero gegaan. Hier troffen we het. Een zeeschildpad van ruim 1 mtr was eieren aan het leggen in een zelfgemaakt gat. Deze werd door het schilpad na het leggen dichtgemaakt, waarna ze langzaam via het strand weer in de zee verdween. Een heel bijzondere ervaring. Morgen vertrekken we naar Cahuita, ons 2e verblijf. We krijgen dan ook de auto.

1. Een paar enthousiaste thuisblijvers uit de Schuilenburg:
    10 augustus 2019
    Heel apart dat jullie daar getuige van waren van dat leggen van dat schilpadei i.Het zijn maar bepaalde tijden dat ze dat doen.Leuke foto’s met de jongens en in het zwembad. En van jullie samen natuurlijk want de romantiek op deze mooie trip mag natuurlijk niet ontbreken. WIj zijn benieuwd naar het vervolg met de huurauto. Ohja de komkommer en de appels uit jullie privétuin waren heerlijk.Tot de volgende reislog.We vinden het superleuk en kijken er elke morgen naar uit. Zo reizen we toch een beetje mee met jullie.Gr. B&A
  2. Jolanda:
    10 augustus 2019
    Bizar joh dat jullie getuigen waren van een schildpad die eieren aan het leggen was.
    Dat zullen niet veel mensen kunnen zeggen, denk ik. Mooie plaatjes!
  3. Jolanda:
    10 augustus 2019
    Geweldige plaatjes. Die laatste van het de mannen lopend in het dorpje vind ik top. Echt zo’n Costa Rica gevoel kreeg ik ervan! Ben heel benieuwd wat jullie in Cahuita voor moois gaan beleven! Enjoy!!!