7e verblijf: Monteverde

23 augustus 2019 - Monteverde, Costa Rica

We hebbeen een boeiende rit achter de rug. De afstand was 140km en 2:30 uur rijden. Halverwege zijn we afgehaakt bij een waterval waar zwemmen was toegestaan. Dat mag namelijk niet bij alle watervallen. Het autorijden is overigens prima te doen. We hebben we 4-wiel aandrijf, dus de bergen en onverharde wegen zijn goed te bedwingen. Het is rustig onderweg. Vandaag hebben we voor het eerst een stuk snelweg gehad, daar is er maar 1 van in heel Costa Rica. Benzine tanken is eenvoudig, dat wordt voor je gedaan. Ook is het niet druk in de nationaal parken en bij de lodges. We zijn niet alleen, maar het is zeker niet over hoofden lopen. Alleen ons 1e verblijf in Tortuguero was toeristisch. De bevolking is alleraardigst. We voelen ons zeer op ons gemak. We hebben nog geen ongemakkelijk of onveilig moment gehad.
De laatste 20km vandaag ging bergop naar het bergdorp Monteverde. Dit ligt op 1.450 mtr hoogte. We hebben voor het eerst een schattig huisje. Roy en Sven bezetten de bovenverdieping, beide met een eigen 2-persoonsbed. Om 18:00 uur, het werd al weer donker, hebben we een slangenhuis bezocht. Slangen zijn bijna niet in het wild te spotten, vandaar maar naar het herpetarium. Een gids wist ons van alles te vertellen. Ook de zeer gevaarlijke lanspuntslang was aanwezig.
Morgenochtend worden we om 7:30 uur verwacht bij het nevelwoud, een natuurpark. Hier staat een georganiseerde wandeling met een gids op het programma. We zijn benieuwd of we hier weer nieuwe dieren gaan spotten.

1. Een paar enthousiaste thuisblijvers uit de Schuilenburg:
    23 augustus 2019
    Wat een schattig huisje ,en wat een leuke indeling ieder zijn eigen grote bed. Jullie tussenstop naar Monteverde bij die waterval waar jullie gingen zwemmen hoe is daar de bodem ,is dat niet vol hobbelige steentjes of hebben jullie waterschoentjes mee?En jullie lunch maak je die s’ochtends klaar bij je vertreklodge of was daar een eettentje? Die slangen zijn niet te spotten in het wild maar zij kunnen jullie wel spotten. BIj dit schattige huisje in Monteverde is geen zwembad maar ik denk dat jullie wel vanzelf drijfnat zullen worden als jullie door die mistige nevel dadelijk tussen de bomen hangen. Dit gaat vandaag ook weer een avontuur op hoog niveau worden. Of dat zo is ontdekken we vast in jullie vlog van morgen. Laat die nevel in dat natte regenwoud maar heerlijk over je heen komen.Groetjes van B&A
  2. Jolanda:
    23 augustus 2019
    Leuk verhaaltje weer en de foto’s spreken voor zich! Mooie avonturen gehad en ook nog mooie avonturen te gaan! Heerlijk leventje zo toch!! Geniet van Monteverde, hopelijk niet al te veel regen. Groetjes vanuit een zonnig Naaldwijk