7e verblijf: Monteverde dag 2

24 augustus 2019 - Monteverde, Costa Rica

Vandaag stond er een spannende dag op het programma, de canopy tour. Daarover later meer. De dag startte met een ontbijt bij de eigenares van de lodges in de keuken-leefkamer. Dat was al vroeg, omdat we om 7:00 uur op pad gingen voor een georganiseerde wandeling met gids in het nevelwoud. Het was stralend weer, waardoor er geen nevel was. Dat vonden wij natuurlijk niet erg. In het woud leeft een bijzondere vogel, de quetzal. Het geluk was aan onze kant. We hebben er een kunnen zien en fotograferen. De gids heeft ons veel verteld over de natuur. De wandeling duurde uiteindelijk 2:30 uur. Deze keer hebben we de lunch gekocht bij een bakker en deze thuis opgegeten. Andere dagen, zoals de laatste 2 keer in Rincon de la Viega, hebben we lunchpakketjes laten maken. Voor de rijdag van morgen, nemen we weer een lunch mee van de bakker.
Na de lunch werden we opgehaald voor de canopy tour. Dit was een hele belevenis. Kort uitgelegd hebben we via staalkabels tussen bomen en over ravijnen heen en weer "gegleden". We hadden allerlei veiligheidsmateriaal aan ons lijf hangen, inclusief handschoenen en helm. Het was spannend, maar we hebben er alle 4 van genoten. We hebben helaas geen foto's kunnen nemen, de gopro gebruiken kon ook niet. We moesten ons goed concentreren op de canopy. We hebben de dag afgesloten in een soda.
Morgen reizen we naar Dominical, onze laatste verblijf aan de westkust van Costa Rica. Hier blijven we drie nachten. Daar is een boottocht naar dolfijnen en walvissen gepland. Oh ja, we hebben waterschoenen bij ons die we gebruiken als het bij de zee en watervallen te rotserig is. Tot nu toe bijna niet nodig gehad.

1. Een paar enthousiaste thuisblijvers uit de Schuilenburg:
    24 augustus 2019
    Toch gedaan alle vier.Jullie zijn ook voor de duvel niet bang om op ijzingwekkende hoogte boven het woud te glijden. Ook al is de beveiliging nog zo in orde dan moet je wel een zekere lef, durf en passie hebben om je vol overgave naar beneden te storten. Jullie halen wel alles uit de reis. Wat een mooi zeldzaam vogeltje hebben jullie gespot. Het zit wat dat betreft wel mee want is er een zeldzaam dier gemeld dan zien jullie hem ,en zetten hem ook nog op de foto. Leuk dat jullie mij in de loop van jullie reis verhaaltje elke dag antwoord geven op mijn vragen. Ik weet niet of Frank of Monique de belevenissen op schrift stelt of misschien wel om beurten maar wij genieten er heel erg van. Elke ochtend neem ik samen met Ag de foto’s,video’s en de tekst door bij het ontbijt. Ik weet nu al dat we het gaan missen als jullie dadelijk weer veilig thuis zijn. Nu op naar de dolfijnen. Wij wensen jullie wederom een dolfijne dag toe. Groetjes van B&A
  2. Een paar enthousiaste thuisblijvers uit de Schuilenburg:
    24 augustus 2019
    Die hond waar Roy mee zit ,hoort die bij het huisje ? Ik zag Frank er gisteren ook al mee staan in de deuropening van jullie stenen huisje. Of loopt hij daar in het wild? Ik hoop niet dat je het erg vindt maar ik wil telkens wel alles weten.
  3. Jolanda:
    24 augustus 2019
    Wow, gaaf! Wat een top belevenissen allemaal! Geniet van de laatste dagen daar in het paradijselijke COsta Rica!
  4. Corrie en Wim de Bie.:
    24 augustus 2019
    Hallo allemaal. Wat een spannende dag hebben jullie gehad , met staalkabels tussen bomen en ravijnen. Ook Sven heeft meegedaan begrepen wij. Fijne reis naar de laatste bestemming . Daar nog een boottocht met dolfijnen en walvissen. Wat zal dat mooi zijn. Groeten van C & W.