6e verblijf: Rincon de la Viega dag 2

22 augustus 2019 - Rincon De La Vieja, Costa Rica

Wij volgen het nieuws en de sport in Nederland op de voet. Het WiFi is overal goed te doen. In het weekend zijn we natuurlijk nieuwsgierig naar alle voetbal, van Ajax, PSV, Feyenoord tot Liverpool. Wij hebben de uitslagen alleen 8 uur eerder dan jullie, zondagmiddag wedstrijden van 14:30 uur zijn voor ons 6:30 uur. Wij hoeven dus niet lang te wachten op de uitslagen! Wel zo makkelijk. Het klopt inderdaad dat ik (Frank) iedere dag even de tijd neem om de foto's en video's op de PC te zetten, daarna te uploaden in de reislogger inclusief een dagverslag. Zo ook weer vandaag. Het is hier nu 17:45 uur. We gaan straks avondeten in het restaurant op het park. In de wijde omtrek is er geen eetgelegenheid of dorpje te vinden. Fijn dus dat het park een leuk restaurant heeft. Daarna leggen we nog met z'n vieren een kaartje, hartejagen. Vandaag was eigenlijk pas onze 1e echte wandeldag. We hebben 14 km gewandeld in het nationaal park. Alle nationale parken in Costa Rica worden netjes beheerd. Er wordt entree gevraagd, altijd 15 dollar per persoon. Dat is ongeveer 13 Euro. Wij zien het maar als bijdrage aan behoud van de natuur. Dit park aan de voet van de vulkaan was weer prachtig. We hebben eerst een waterval bezocht, 5 km heen en 5 km terug wandelen. Daarna nog naar een bijzonder natuurverschijnsel, borrelende en kokende modderpoelen. Dit komt vanuit de grond, met water rond het kookpunt. Dit rondje was 4 km. Moe maar voldaan hebben we daarna weer een verfrissende duik genomen in het zwembad.
Morgen reizen we richting Monteverde, een rit van 3 uur. Monteverde ligt op hoogte in de bergen. De lodge ligt in of vlakbij een nevelwoud. Hier zal het dus vochtig en frisser zijn. We zijn weer benieuwd. Bedankt weer voor jullie reacties, veel plezier met fietsen en genieten in Ooltgensplaat. Het weer in Nederland is ook prachtig zien wij.

1. Een paar enthousiaste thuisblijvers uit de Schuilenburg:
    22 augustus 2019
    Wat een leuke foto voor die waterval. Die foto zie ik zomaar op de kast staan bij jullie in Maassluis als herinnering aan deze avontuurlijke gezinsvakantie.Hebben jullie het toestel op een paaltje gezet of was er een bereidwillige toerist om dit plaatje te schieten. Het valt mij toch op dat er weinig andere toeristen op de foto staan ook als jullie per gids en met een groepje op pad gaan. Als je Frank ziet zitten in die ligstoel dan lijkt het dat hij de enige is in dat mooie zwembad. Bij die opborrelende geisers komt dikwijls een vervelende lucht vrij, dat lijkt op rotte eieren is dat bij jullie daar ook? Hier gaat alles goed en genieten we van prachtige zomerse dagen. Veel plezier weer dadelijk in Monteverde en ik hoop dat jullie niet uit de boom vallen bij de laatste Tarzansprong in het nevelwoud.Maak er weer een onvergetelijke dag van.We lezen er graag over morgen in jullie dagverslag. Gr. van B& A
  2. Corrie en Wim de Bie.:
    22 augustus 2019
    Wat is de natuur daar toch prachtig, het is steeds weer voor ons verrassend, om te zien wat jullie belevenissen zijn. Daar genieten wij iedere dag weer van. Hier alles goed. Gr. C & W.