6e verblijf: Rincon de la Viega

21 augustus 2019 - Rincon De La Vieja, Costa Rica

Met een pina colada (alcohol vrij!) in de hand zit ik dit dag verslagje te tikken. We zitten inmiddels op ons terras voor de lodge in Rincon de la Viega. De rit was mooi. De 1e 60km ging slingerend om het meer Arenal. Onderweg waren er mooie vergezichten over het meer. Halverwege zijn we afgehaakt bij een opvangcentrum voor gewonde en gevonden dieren. Hier hebben we een uurtje rondgekeken. Hier zat bijvoorbeeld ook een jaquar die je in het wild niet snel zal zien. We hadden onderweg langs het meer wel een uniek momentje, er stak 100mtr voor onze auto een puma over. Dat maakt wel even indruk. Op circa 20km voor Rincon ging de weg over in grind. Dat duurde circa 10km. Daarna werd de weg weer asfalt tot aan de lodge toe. In 10 jaar tijd is er dan toch aan de weg gewerkt, Alex en Jolanda. Ook hier is een zwembad. Tijdens het zwemmen vanmiddag viel mijn oog op een enorme vlinder. Ik kon deze op afstand goed fotograferen. Het bleek een uilenvlinder te zijn, die alleen voorkomt in Midden Amerika. Morgen gaan we richting het nationaal park voor een wandeling van circa 10km naar een waterval (waar je mag zwemmen) en borrelende modderpoelen bekijken. Groeten uit de Riconcida lodge.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Corrie en Wim de Bie.:
    21 augustus 2019
    Het is nu zes uur in de ochtend dat wij al genieten van jullie reisverhalen .We nemen nu een kopje thee en gaan weer naar bed. Straks gaan we fietsen want het word hier mooi weer vandaag. Nog een prettige dag . Groeten W & C.
  2. Jolanda:
    21 augustus 2019
    Wij zijn idd ook bij Rincon geweest destijds. Qua weg is het daar in 10 jr niet veel veranderd, blijkt wel. 😉 Erg leuk om jullie reisverhalen te lezen! Jullie hebben het daar goed, als ik het zo lees. Plezier met z’n allen.
  3. Een paar enthousiaste thuisblijvers uit de Schuilenburg:
    21 augustus 2019
    Wat een rit en dan die Puma. Er komt geen eind aan die enorme dierenpracht die jullie daar tegenkomen. Op de mooie foto’s zag ik die enorme uilenvlinder. Als er nu zelfs al een combinatie van dieren te zien is dan staat jullie nog veel moois te wachten.Roy en Sven lekker relaxen in de hangmat.Zij rusten uit om dadelijk zeker een groot moddergevecht aan te gaan. Kortom jullie dag is al weer avontuurlijk ingevuld. En dan moet Monteverde nog komen met vele platforms hoog in de bomen. Hier kunnen jullie als Tarzan van boom naar boom slingeren. Op een van de foto’s zien we Frank achter de laptop zitten. Daar tikken jullie zeker je dagverslagen op en zetten de foto’s en video’s van jullie Gopro over. Vandaag komt de familie Zoon op bezoek in Ooltgensplaat en Ajax boekte een magere 0-0 uit tegen Apoel een matige Cypriaanse ploeg. Ook Feijenoord is nog niet erg op dreef. Nu luitjes maak er weer een mooie dag van, dan lezen we morgen hopelijk weer hoe alles is verlopen. Groetjes van ons uit een zonnig Ooltgensplaat. B&A
  4. Jolanda:
    21 augustus 2019
    Leuk, wij hebben destijds precies hetzelfde mooie ritje gereden van La Fortuna naar Rincon! Heel gaaf om dit nu allemaal te lezen en dat jullie het zo leuk hebben! Wat bijzonder dat jullie die puma zagen, dat is echt geluk hebben! Veel plezier in het park, dat zal wel lukken! Groetjes!