5e verblijf: La Fortuna dag 2

19 augustus 2019 - La Fortuna, Costa Rica

We zijn weer terug in onze lodge en zitten op de veranda een drankje te drinken. De vulkaan is niet meer te zien, het is serieus gaan regenen en onweren. Gelukkig is het hier groen en loopt het water snel weg. In Nederland zouden de straten zeker blank staan! We hebben een leuke en tamelijk zonnige dag achter de rug bij een waterval. De waterval viel van 70 mtr hoog. Om de bodem te bereiken moesten we circa 500 traptreden afdalen. Beneden aangekomen was het geweldig. Je mocht tot op zekere afstand zwemmen tot de waterval. Er werd goed toezicht gehouden. Een stukje verderop stroomafwaarts was het prima toeven. Daar was het water rustiger. Hier zwom ook een school zalmen rustig in het rond. We gaan over een uurtje op pad voor het avondeten. Er zijn in La Fortuna tentjes genoeg, we zien wel waar we aanschuiven. Morgen gaan we wandelen in het natuurpark aan de achterzijde van de vulkaan. Hier ligt ook een groot meer. We blijven dus nog 1 volle dag in La Fortuna en reizen daarna door naar Rincon de la Viega, een dorpje in het noordwesten van Costa Rica.
Groetjes van ons.

1. Jolanda:
    19 augustus 2019
    Dat ziet er weer heerlijk uit! Lekker verfrissend zeker, zo’n duik in het waterval-meertje!! Zo te lezen hebben jullie het super naar jullie zin! Veel plezier nog vandaag in deze omgeving en goeie reis naar Rincon de la Vieja! Toen wij daar heen gingen, reden we best een lang stuk op een onverharde weg, en waren er maar weinig accommodaties. Wij vonden die ene lodge die vlakbij het NP was gelegen, te duur en mochten toen voor 15,- kamperen op het grasveldje ernaast. Ben benieuwd of er inmiddels een verharde weg is gekomen en of er nu meer accommodaties en restaurantjes zijn gekomen!!
  2. Een paar enthousiaste thuisblijvers uit de Schuilenburg:
    19 augustus 2019
    Beste Vloggers of moet ik zeggen Loggers? Die massa kolkende water die van zeventig meter naar beneden raast zal wel een oorverdovend lawaai veroorzaken. Wat een natuurgeweld. Hebben jullie de warmwaterbronnen nog niet ontdekt? Die zouden daar ook in de buurt zijn. Wat een geluk dat jullie bij aankomst die vulkaan wel goed konden zien. Veel plezier bij het meer en anders hebben jullie altijd dat mooie zwembad in de buurt om lekker te badderen.Hopelijk wordt de regen wat minder.Maar jullie zullen je best wel weer goed vermaken. Hier komt de zomer ook weer terug deze week met veel zon en we gaan weer naar de vijf en twintig graden. Hoe jullie dag vandaag weer gaat verlopen,lees ik graag in jullie vlog van morgen. Groetjes van B&A
  3. Corrie en Wim de Bie.:
    19 augustus 2019
    Wat is het toch leuk om te zien, dat jullie zo genieten, en dat de weersomstandigheden ook zo goed zijn. Morgen weer een goede reis naar de volgende bestemming. Groetjes W & C.